Ślepe strzelanie

2009-08-17 21:30:46

Kiedy gram na mapie "Bridge", wiele osób pyta mnie, w co strzelam z granatnika M203. Wydaje im się, że strzelam na ślepo mając nadzieję przypadkowo trafić cokolwiek.
Nie mają racji.

Grenadier, który przećwiczył pewne elementy gry, może zidentyfikować charakterystyczne punkty mapy i dzięki nim precyzyjnie posłać granaty tam, gdzie zazwyczaj znajdują się wrogowie. Czy to oszukiwanie? Być może? W zasadzie każdy ma własne zdanie. Ja tłumaczę to tak - w prawdziwym życiu żołnierze mają mapy i kompasy. Prawdziwy grenadier dokładnie zna możliwości swej broni, jak chociażby jej zasięg. Dzięki temu, posługując się mapą i kompasem, żołnierz ten z łatwością może ostrzelać żądane cele ogniem pośrednim, podobnie jak czyni to artyleria.

Niezależnie od tego, co na ten temat myślicie, chcę po prostu pokazać, jak to się robi.

Krok 1

Uruchom grę America's Army Operations
Otwórz mapę "Bridge ("open bridge.aao")
Odblokuj poruszanie się ("playerlock 0")
Zmien broń na M203 ("mpcheat changeclass g")
Usuń mgłę ("show fog"). Robimy to w celach szkoleniowych.
Przejdź na stronę nacierających.
Dojdź do ostatniego drzewa po prawej stronie, tuż przy krawędzi urwiska.Początkowa faza wynajdywania stanowiska strzeleckiego. Podchodzenie do drzewa stojącego na krawędzi urwiska.
Kucnij i ustaw się tak, by celownik znajdował się dokładnie pośrodku drzewa.
Przesuń się tak, by drzewo zrównało się ze środkowym łukiem. Zwróć uwagę, że będziesz musiał patrzeć nieco w dół, by dobrze zobaczyć łuk. Mgła jest mniej gęsta przy brzegach ekranu. Zauważ także, że możesz po prostu patrzeć na kompas, powinieneś być odrobinę na lewo od NE.
Ekran powinien wyglądać tak, jak na obrazku po prawej.

Krok 2

Drugi etap odnajdywania stanowiska strzeleckiego.Przesuń się do drzewa, dopóki dokładnie nie przesłoni środkowego łuku.
Ekran powinien wyglądać tak, jak na obrazku po prawej.

Krok 3

Obróć się w stronę obrońców. Powinieneś widzieć nisko zwisającą gałąź. To twój punkt odniesienia. Najedź celownikiem na najniższą gałąź, odrobinę poniżej pierwszego rozgałęzienia. Wystrzelony z tego miejsca i w tym kierunku pocisk powinien trafić wieżę obrońców tuż pod środkowym oknem. Oczywiście, Miejsce, z którego trafiamy okolice środkowego okna wieży obrońców.podane wskazówki są przybliżone, a samo miejsce trafienia nie jest zbyt przydatne, chyba że chcesz zasypać gradem odłamków obrońców znajdujących się z przodu wieży. Zauważ także, że w tej pozycji drzewo nie zakrywa już dokładnie łuku. To całkowicie normalne, związane jest z tym, jak silnik gry oblicza perspektywę.
Ekran powinien wyglądać tak, jak na obrazku po prawej.

Krok 4

Utrzymując cały czas tę samą wysokość celowania, obróć się tak, by celować odrobinę na prawo od pierwszego punktu kompasowego na prawo od Celu A (Objective A, zaznaczony na kompasie). Jeśli teraz strzelisz, granat powinien trafić w schody, prowadzące do wieży obrońców.
Dokładne wycelowanie umożliwi nam oddanie celnego strzału na schody wieży obrońców.Podobnie jak poprzednio, dokładne miejsce uderzenia może się odrobinę przesunąć. Oczywiście, strzał w to miejsce jest o wiele bardziej przydatny, niż ten poprzedni, ponieważ odłamki z granatu wybuchającego na schodach lub na ścianie budynku zabiją obrońców ustawionych na schodach.
Ekran powinien wyglądać tak, jak na obrazku po prawej.

Wniosek

Ćwiczenia z M203 pozwolą na efektywne wykorzystanie tej broni nawet na mapie z tak ograniczoną widocznością jak "Bridge".
Andargor
Tłumaczył: Inkub

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%