AmericaArmy.pl

Honor i Wskaźnik Efektywności Bojowej

2009-08-25 22:42:47

Zasady działania systemu Honor i Wskaźnika Efektywności Bojowej

Patch 1.3.0 wprowadził do gry dwa nowe, bardzo ważne elementy. Są to system Honor i Wskaźnik Efektywności Bojowej (CEM - Combat Effectiveness Meter). Patch 1.4.0 wprowadził natomiast pewne zmiany do działania systemu Honor. Poniżej znajdziecie opis tych dwóch składników gry.

System Honor

Punkty Honoru widoczne są po lewej stronie nicka gracza.Każdy nowy gracz rozpoczyna grę z Honorem równym 10. Na każdy poziom Honoru składa się kilkaset lub kilka tysięcy punktów Honoru. Punkty Honoru żołnierza rosną i maleją, w zależności od działań w trakcie gry. Część spośród rzeczy, które mają wpływ na wzrost lub spadek Honoru przedstawiono poniżej.

Honor zmniejszy się, kiedy:

* Zranisz lub zabijesz gracza ze swojej drużyny (-1 za punkt ROE)
* Zranisz lub zabijesz cywila - dotyczy to mapy Radio Tower, gdzie zabicie cywili kończy rozgrywkę i mapy SF Hospital, gdzie zabicie lub zranienie cywila oznacza otrzymanie takiej samej liczby punktów ROE, jak przy zranieniu lub zabiciu gracza z tej samej drużyny.
* Zostaniesz wyrzucony z serwera za przekroczenie limitu ROE (-500 punktów lub maksymalna wartość ROE z ustawień serwera)
* Zostaniesz wyeliminowany przez dowolnego innego gracza (-10 punktów za śmierć)

Twój Honor zwiększy się, kiedy:

* Wygrasz rundę (10-50 punktów dla każdego członka drużyny, w zależności od mapy i strony).
* Brałeś udział w grze jako dowódca drużyny (+20 za wygraną, +10 za każdego członka drużyny pozostałego przy życiu po zakończeniu rundy, -10 za przegraną)
* Brałeś udział w grze jako dowódca zespołu ogniowego (+10 za wygraną, +10 za każdego pozostałego przy życiu członka drużyny, -5 za przegraną)
* Zdobycie celów (20-50 punktów za cel). Najwięcej punktów zdobywa się za własnoręczne wykonanie zadania, potem za przebywanie w strefie, w której znajduje się żołnierz własnej drużyny, który wykonał zadanie, potem za przeżycie i należenie do drużyny, która wykonała zadanie, a najmniej punktów dostają osoby, których drużyna wykonała zadanie, lecz które wcześniej zginęły .
* Eliminacja OPFORa (10 punktów za każdego zabitego przeciwnika)

Honor można zdobywać wyłącznie na serwerach oficjalnych i serwerach wypożyczonych od armii, jeśli serwer ten będzie posiadał konfigurację identyczną z konfiguracją serwera oficjalnego.

Liczba punktów, koniecznych do podniesienia Honoru o jeden poziom:

01-10: 500
11-20: 1,000
21-30: 2,500
31-40: 4,000
41-50: 6,000
51-60: 9,000
61-70: 13,000
71-80: 23,000
81-90: 43,000
91-99: 83,000

Wartość Honoru wpływa BEZPOŚREDNIO na rolę, jaka przypada ci w trakcie gry. Gracz, który posiada najwyższy Honor w drużynie, ma większą szansę otrzymania preferowanej broin, choć bardzo dużą rolę odgrywa też liczba punktów zdobytych w trakcie meczu.

Przed patchem 1.9, w przypadku spadku Honoru do wartości poniżej 9, jedyne serwery oficjalne, na których mogła grać taka osoba, były to serwery z mapą MOUT McKenna, pozwalające na wejście wyłącznie osobom o Honorze mieszczącym się w ramach 1-8. Dotychczas nie przywrócono tego rodzaju serwerów, choć według zapowiedzi projektantów, pojawią się one ponownie.
W przypadku, gdy wartość Honoru jakiegoś żołnierza spadnie do 0, konto prowadzącego go gracza ulega stałemu zablokowaniu.

Honor zapisywany jest co 10 rund, licząc od wejścia danej osoby na serwer lub przy wychodzeniu z serwera. Jeśli serwer ulegnie awarii przed upływem 10 rund, gracze tracą zgromadzone dotychczas punkty. Ponieważ na każdy poziom Honoru składa się wiele punktów, których liczba rośnie wraz ze wzrostem poziomu, czasami zmiana Honoru wymaga kilku bądź kilkunastu sesji gry.

UWAGA: Część szkoleń wymaga posiadania odpowiednio wysokiego poziomu Honoru. Obecnie dotyczy to szkolenia sił specjalnych - gra na serwerach w roli żołnierza Sił Specjalnych wymaga posiadania co najmniej 15 punktów Honoru.


Wskaźnik Efektywności Bojowej
Pasek po prawej stronie obrazka to CEM. Im jest wyższy, tym lepsza jest celność graczaDrugim elementem, mającym duży wpływ na grę, jaki dodano w patchu 1.3.0, jest Wskaźnik Efektywności Bojowej, będący częścią HUD. Oto kilka informacji na temat jego działania.
Wysokość wskaźnika ma wpływ na celność i odrzut używanej broni. Choć CEM zastąpił stary system modyfikatorów celowania, ma także wiele innych funkcji. Wpływ na zachowanie się wskaźnika ma praktycznie wszystko, co dzieje się dookoła nas, w tym odległość do dowódców, ogień przyciskający (supressing fire), wybuchy. Dodatkowo, wskaźnik podnosi się z pewnym opóźnieniem, podczas gdy stary system wykorzystywał przy obliczeniach praktycznie rzecz biorąc jedynie te warunki, które miały miejsce bezpośrednio w chwili oddawania strzału. Ostatnią dużą zmianą, wprowadzoną przez CEM, jest działanie karabinów wyborowych.
Na CEM wpływają nadal:

1.) Szybkość – najlepiej strzelać kiedy żołnierz się nie porusza – ogólnie – im wolniej, tym lepiej
2.) Postawa – im niższa, tym lepiej
3.) Zdrowie – im bardziej zielona jest ikona, tym lepiej
4.) Celownik – pomaga korzystanie z przyrządów celowniczych broni
5.) Podpieranie broni – pomaga rozłożony dwójnóg
6.) Klasa – lepiej jest używać broni zgodnej z klasą żołnierza

Nowe czynniki, oddziaływujące na CEM:
1.) Odległość do dowódcy
2.) Wybuchy/ granaty ogłuszające
3.) ogień przyciskający
4.) Sprint/skakanie

Im bliżej jesteś dowódcy, tym twój wskaźnik CEM nie tylko powiększa się, ale także robi to szybciej. Za każdym razem, gdy w trakcie gry usłyszysz świst kuli lub odgłos pocisku uderzającego w ziemię, CEM na krótko opadnie. Broń, która może strzelać ogniem ciągłym, taka jak M249, może teraz w końcu skutecznie przyciskać wroga, likwidując jego CEM nawet bez trafiania przeciwnika.

Zmiana działania karabinów wyborowych polega na tym, że na CEM nie działa teraz oddychanie snajpera. Strzelanie za pomocą celownika optycznego na szczycie i na dole cyklu oddechowego nie zwiększa już celności. Zamiast tego, karabin wyborowy trafia obecnie zawsze tam, gdzie krzyżuje się siatka celownika. Jeśli pasek CEM jest wysoki, wpływ, jaki na poruszanie się celownika będzie miało oddychanie, będzie niewielki. Kiedy wartość CEM będzie bliska zeru, celownik będzie tańczył na ekranie.
Obok CEM znajduje się pasek wytrzymałości - kiedy spadnie do zera żołnierz nie może podskakiwać.

Na podstawie materiałów z oficjalnego forum gry i informacji od projektantów gry, opracował: Inkub

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%