Pimp My INI

2009-08-28 20:26:51

Witam - od kiedy gram w America's Army zawsze miałem problem z FPS'ami. Próbując to poprawić zacząłem wertować i googlować przeróżne strony dotyczące naszej gry. Na początku znalazłem artykuł na AA.pl i powoli poznawałem tajniki ini. Pewnego dnia natrafiłem na stronę Tweak Guides. Na wyżej wymienionej stronie są opisane wszystkie dozwolone tajniki dotyczące poprawy FPS. Na końcu artykułu wymienię wszystkie potrzebne strony aby Wam, Graczom ze słabszym komputerem pomóc. No to zaczynamy.

Konfiguracja Testowa :

Rozdzielczość: 800x600 oraz 1024x768
Procesor: Amd Athlon XP 2600+
Płyta Główna: Abit Nf7
Ilość pamięci: 512 DDR1
Karta muzyczna: Creative X-FI Music
Karta graficzna: Radeon 9600xt 256Mb

Testy:
* Test 1: Po włączeniu gry wpisuje stat fps i patrze na czarny ekran (jest to najbardziej czuły test gdyż mamy tu najwięcej fps w grze, właśnie w tym miejscu).
* Test 2: Mapa Urban Assault w trybie offline. Po wejściu do gry wpisuje stat fps, następnie open urban_assault, później po załadowaniu mapy sprawdzam wynik.

Test Standardowe INI MAX okrojone
MAX okrojone D3D9 przyzwoite
Konsola 85 670 675 450
Urban Assualt
65 110 111 87


Następnie test wykonam na nowym komputerze.
Konfiguracja Testowa:
Procesor: AMD 64 3700+
Ilość pamięci: 1Gb DRR1
Karta muzyczna: Creative X-FI Music
Płyta Główna: Msi Neo v2
Karta graficzna: GF 6800GT 256Mb

Test Standardowe INI MAX okrojone
MAX okrojone D3D9 przyzwoite
Konsola 1050 1830 1400 1790
Urban Assualt
128 170 165 160

Wnioski:
Jeśli masz słabszy komputer oraz zintegrowaną kartę dźwiękową a chcesz się cieszyć maksymalnymi osiągami w grze jakie da się tylko zrobić w ini to ściągnij sobie ini max_okrojone. Najważniejszą rzeczą wpływającą na wydajność w grze to procesor, lepiej podkręcić, kupić nowszy niż inwestować w nową kartę graficzną. Nowa karta graficzna to przy grze America's Army wzrost około 2-4 fps, czyli nie zauważalny. Gdy zmieniłem procesor z athlona 2800+ na amd 64 3700+ wzrost w fps był niemal dwukrotny. Kolejną sprawą jest pamięć ram- od 1Gb nie mają prawa występować żadne dogrywania mapy, jeśli masz 1Gb ramu a nadal masz jakieś dziwne ścinki to prawdopodobnie masz syf w systemie. Następną ważną rzeczą jest karta muzyczna. Udostępniłem wersje ini max_okrojoną, max_okrojoną na renderze d3d9 oraz przyzwoitą w wersjach na zintegrowaną kartę muzyczną oraz z dźwiękiem hd/3d oraz channels 128.

Menu:
odznaczamy wszystko w zakładce video , zmniejszamy detale, rozdzielczość może być 800x600 lub 1024x768 gdyż dużej różnicy w fps nie ma. W zakładce game włączamy Preload All Player skins.

Co można zmieniać w Army ops.ini

Zakładka Nazwa

Wartość

domyślna

Opis
[Engine.GameEngine]
CacheSizeMegs=64
64
W zależności od posiadanej ilości ramu można zmienić wartość, powyżej 768 Mb ramu można dać wartość 128. Jednak zalecam pozostawienie na 64.
[Engine.Actor]
bDemoRecSounds
True
Dać False jeśli występuje echo podczas nagrywania dema.

bDemoRecMuzzleFlash
True
Jak Wyżej
[ALAudio.ALAudioSubsystem]
Use3DSound
False
Dźwięk Hd/3d, dać na True jeśli posiadamy audigy 2 i lepsze.

UseDefaultDriver
True
Dać na False, jeśli mamy jakiekolwiek sterowniki od karty muzycznej.

Channels
32
Można dać 64 lub 128 jeśli mamy lepszą kartę muzyczną.Można dać 16 jeśli mamy bardzooo słaby komputer.

SoundVolume
0,5
Możemy dać w przedziale od 0-2, niezależnie od posiadanej karty muzycznej
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures
True False , jeśli zależy nam na fps

HighDetailActors
True False, jak wyżej a jest to wręcz wskazane

SuperHighDetailActors True False, jak wyżej

UseTrilinear True Dajemy na False, zwiększy fps

ReduceMouseLag True Dajemy na False, ta opcja zwiększa dosyć drastycznie ilość fps. A im więcej mamy fps tym mniej nam potrzebna ta funkcja

UseTripleBuffering False Zostawiamy tak jak jest

UseCubemaps True False, wzrost klatek

DesiredRefreshRate 60 Jeśli mamy wyłączony vsync co jest rekomendowane to tutaj wstawiamy odświeżanie monitora.

UseCompressedLightmaps False Zmieniamy na True-wzrost klatek

UseStencil True False - wzrost klatek

UseVSync True Wyłączenie usuwa limit klatek nakładany przez odświeżenie monitora
[Engine.LevelInfo] KeepDecals 100 Jeśli mamy włączone decals to możemy zmienić na wartości 1-100, im mniej tym lepiej

KeepDecoDecals 10 Jak wyżej a dostępne wartości to 1-10

DetectedVideoMemory 0 Możecie zmienić na ilość posiadanego ramu na karcie graficznej np. 128


Reszta rzeczy w ArmyOps.ini was nie interesuje gdyż nie można ich zmieniać, ich zmiana nic nie daje bo dotyczy ona innych renderów a Americas Army działa tylko na 2 [D3DDrv.D3DRenderDevice] oraz [D3D9Drv.D3DRenderDevice]. O renderach słów kilka z AA tweak guide.

[Engine.Engine]

RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
;RenderDevice=PixoDrv.PixoRenderDevice

America's Army dziala jedynie w srodowisku DirectX (D3DDrv) i nie jest w stanie oblsugiwac OpenGL lub innych programow renderujacych. Jezeli pomimo to chcesz zmienic typ rendera wystarczy usunac znak ";" w lini w ktorej jest on wpisany oraz wstawic znak ";" przed wszystkimi innymi typami renderow.

Ponadto, poczynając od wersji 2.8.1, możliwe jest używanie rendera Direct3D9 zamiast domyślnego Direct3D. Teoretycznie używanie D3D9 pozwala na zwiększoną wydajność gry, jednak z moich testów wynika, że wyniki są pratycznie takie same jak przy D3D. Ważne jest natomiast, aby gdy wybierzesz render D3D9, pamiętać o tym, że opcjach poniżej tego wpisu musisz także zmienić ustawienia w sekcji [D3D9Drv.D3D9RenderDevice] a nie jak zazwyczaj w sekcji [D3DDrv.D3DRenderDevice].

Należy jednak pamiętać, że nie jest możliwe używanie OpenGL ani innych programowych typów renderowania, gdyż gra nie zawiera potrzebnych dla nich sterowników. Ponadto, w przypadku gier opartych na silniku Unreala, wymuszenie działania na OpenGL lub innych renderach zazwyczaj powoduje znacznie wolniejsze działanie gry oraz zwiększoną ilość błedów, gdyż silnik jest przystosowany jedynie do D3D. Nie zalecane jest także kopiowanie plików dla alterantywnych renderów do katalogu z grą (np. z UT2004), ponieważ nie dość że nie będą one działać to mogą zostać wykryte przez PunkBustera jako cheat.


User.ini

Zakładka nazwa Wartość domyślna
opis
[AGP.HumanController] bNoClientSideEffects False True-Dużo większa stabilność fps gdy się strzelamy ale za to nie widać kul.
[Engine.PlayerInput]
DoubleClickTime 0.25 Zmieniamy na 0 , jeśli denerwuje nas bieganie poprzez wciśnięcie 2xW
   MouseSamplingTime 0.008333   Jeśli mamy podkręcony port usb to:0.008333 UT2k4 default value (8 ms)
=0.001000 USB port speed = 1000 Hz (1 ms)
0.002000 USB port speed = 500 Hz (2 ms)
0.004000 USB port speed = 250 Hz (4 ms)



Ustawienia sterowników

Postaram się pokazać na przykładzie screenów w sterownikach, jakie opcje należy poustawiać, aby maksymalizować FPS.

ATI
A więc żeby dostać się do nich odpowiednio klikamy prawym klawiszem myszy na pulpicie i wybieramy Właściwości/Ustawienia/Zaawansowane/ i wybieramy zakładkę z
naszym modelem karty oraz klikamy na przycisku ATI Catalyst Control Center


suwak przesuwamy maksymalnie w lewo (Performance)

 


Nvidia
A więc żeby dostać się do nich odpowiednio klikamy prawym klawiszem myszy na pulpicie i wybieramy Właściwości/Ustawienia/Zaawansowane/ i wybieramy zakładkę z naszym modelem karty oraz klikamy na przycisku Uruchom Panel sterownia NVIDIA


tak jak na screenie przesuwamy suwak na jak na obrazku



PODSUMOWANIE

Jeśli nadal masz mało fps a chcesz mieć więcej to niestety ale musisz zainwestować w lepszy procesor. Ja parę dni temu zmieniłem kupiłem płytę główną na socket 939 i AGP oraz procesor AMD 64 na socket 939. Całość tej operacji wyniesie mnie 0zł gdyż procesory te są bardzo tanie jak i również płyty główne, a to co wydałem zwróci mi się gdy sprzedam stare części.

Zmodyfikowane INI do ściągnięcia :

UWAGA CZYTAJ: w każdym oprócz standardowego zmienione jest:
soundvolume=2.0
doubleclicktime=0
Naprawione echo dźwięku podczas nagrywania dema.

* Standardowe INI

* MAX okrojone 2.8.3.1 D3DRenderDevice

* MAX okrojone 2.8.3.1 D3DRenderDevice x-fi-audigy2

* MAX okrojone 2.8.3.1 d3d9renderdevice

* MAX okrojone 2.8.3.1 d3d9renderdevice x-fi-audigy2+

* przyzwoite INI

* przyzwoite ini x-fi-audigy2+

 

Opracował [Majestic]iTachi-

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%