Poradnik gry zespołowej

2009-08-11 14:20:33

Wstęp
Dlaczego wszyscy powinni starać się grać jako drużyna?

„Tak naprawdę chodzi o faceta obok ciebie, i tyle. To wszystko”
Hoot - Black Hawk Down






Za każdym razem, gdy któryś z graczy wychodzi z serwera i czuje potrzebę napisania na forum o tym, jak wspaniale mu się grało, mówi zazwyczaj o grze zespołowej, o tym jak wszyscy współpracowali ze sobą i jak jego DRUŻYNA wygrywała w każdej rundzie. Rzadko kiedy widać wypowiedzi, w których ktoś opisuje, jak świetnie mu się grało, kiedy sam zaatakował całą drużynę przeciwnika i raz za razem wygrywał w ten sposób.
Działanie zespołowe jest trudne do opanowania, wymaga pracy ze strony każdego członka zespołu, a także ze strony drużyny jako całości. Jeśli jesteś szczery wobec samego siebie, przyznasz zapewne, że wygranie meczu całą drużyną jest o wiele bardziej satysfakcjonujące, niż wykoszenie połowy drużyny przeciwnika w pojedynkę, tylko po to, by dać się zabić jakiemuś niedostrzeżonemu w porę przeciwnikowi.
America’s Army jest jedną z pierwszych gier, w której możliwa jest gra zespołowa i zwycięstwa zespołowe. Na początku wszyscy biegaliśmy po prostu dookoła, zabijając każdego, kto nam nawinął się pod lufę, wkrótce jednak stało się to nudne i zaczęliśmy stosować coś, co okazało się większym wyzwaniem – działania zespołowe. Choć America’s Army doskonale nadaje się do walki drużynowej, mimo to wciąż istnieje sporo spraw, którymi warto zająć się dokładniej. Na szczęście, większość z was zapewne wie, że zespół projektowy zajmujący się grą chce, by AA była możliwie najbardziej realistyczna i przyjemna. Projektanci cały czas pracują nad sposobami ulepszenia gry zespołowej i jedynie czas pokaże, jaki rezultat przyniosą ich wysiłki. Pomysły podsuwają gracze, projektanci zajmują się ich realizacją.
Środki, jakimi dysponujemy obecnie, mogą się diametralnie zmienić w ciągu najbliższego roku. Nowe patche i uaktualnienia wprowadzają do gry ulepszoną komunikację, jednak jeśli już teraz zaczniesz pracować nad swoimi umiejętnościami walki zespołowej, w szybkim czasie staniesz się wspaniałym graczem drużynowym, kimś, na kim towarzysze z drużyny mogą polegać. Pamiętaj, że America’s Army będzie rozwijać się w kierunku, który ma zachęcać do współpracy w ramach drużyny, do poprawiania umiejętności działania w zespole. Dziś być może nieźle gra ci się w pojedynkę, ale będzie to coraz trudniejsze wraz z upływem czasu.
Pisząc ten przewodnik zebrałem wszystko, co do tej pory napisano o grze zespołowej i nadałem temu formę łatwą do korzystania. Mam nadzieję, że dzięki przewodnikowi dowiesz się czegoś o działaniu w ramach drużyny, które możliwe jest tylko wtedy, gdy wszyscy członkowie drużyny wiedzą, czego wymaga się od nich w ramach zespołu. Dopiero wtedy wszystko to, co tu opisuję, można przekształcić w sprawne działania zespołu ogniowego lub drużyny.
MIMO WSZYSTKO, niezależnie od tego, jak skuteczny i groźny będzie zespół ogniowy, wszystko ma swoją cenę. Oznacza to, że nie przejmując się działaniami w drużynie możesz mieć na swoim koncie kilku zabitych wrogów więcej. Oznacza to także, że możesz nie móc wyrwać się do najbliższego celu, by zdobyć parę punktów więcej. Oznacza to jednak także, że będziesz ginął rzadziej, a w związku z tym otrzymasz bonus do Honoru po zakończeniu rundy.
Wasz wynik może zmienić się z takiego, należącego do samotnego gracza:

Gracz      Punkty  Cele   Wróg  KIA  ROE 
Jaitylkoja 35 25 8 6 276

Do takiego, który jest wynikiem gracza zespołowego:

 

Gracz       Punkty  Cele   Wróg  KIA  ROE 
Drużynowiec 40 20 6 1 0

Być może nie będziesz miał najlepszego wyniku na serwerze po zakończeniu każdego meczu, ale w zamian za to będziesz się cieszył o wiele większym uznaniem swoich towarzyszy i graczy, niż wtedy, gdy będziesz biegał po całej mapie i samotnie zabijał wrogów. To potrafi zrobić KAŻDY.

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%