Szkolenie spadochronowe

2009-08-25 22:03:13

Uwaga: szkolenie, pokazane w grze, a zwłaszcza techniki lądowania, są mocno uproszczone w stosunku do rzeczywistych. Wszystkie informacje, jakie znajdują się w tym artykule, dotyczą wyłącznie gry, a nie skoków „na żywo”.

Wielu graczy ma problemy z zaliczeniem szkolenia spadochronowego. Otwiera ono dostęp do map, w których gramy żołnierzami 82 dywizji spadochronowej i do szkolenia rangerów. Wbrew pozorom, przy pewnej praktyce i – oczywiście – wiedzy o tym co i jak należy zrobić, szkolenie to można zaliczyć w 5 minut (choć mi zaraz po wydaniu patcha zajęło to niemal godzinę). Szkolenie jest dwuetapowe. Pierwszy etap to symulowany skok z wieży spadochronowej (skoczkowie powszechnie określają ten skok mianem „Hollywood jump”), mierzącej około 83 metrów (amerykańscy skoczkowie nazywają ją „Mighty Ungawa”). Ma on za zadanie przygotować skoczka do posługiwania się spadochronem w powietrzu, naucza też właściwego wykorzystania poznanej wcześniej na zajęciach teoretycznych i w czasie miniskoków techniki lądowania.
Wysokość, na jakiej powinniśmy rozpocząć manewr zduszania czaszy spadochronu.Kiedy znajdziemy się już w powietrzu, naszym jedynym zadaniem jest bezpieczne wylądowanie na ziemi. Gdy wyciągarka wyniesie nas na szczyt wieży, zerknijmy do góry – sierżant każe nam sprawdzić czaszę spadochronu. Od razu potem należy ściągnąć linki spadochronu, by zmniejszyć prędkość opadania (manewr zwany w języku angielskim „flare” – wykonujemy go standardowo Prawidłowa wysokość rozpoczęcia manewru zduszania czaszy spadochronu.klawiszem E). Instruktor mówi nam przed skokiem, by przed lądowaniem obrócić się (myszką) o 90 stopni w stosunku do kierunku ruchu, jednak ten można opuścić (proponuję jednak wykonywać ten obrót – utrwalamy w ten sposób ważny element skoku). Kiedy widok ziemi przypomina ten, który widzimy na screenie, nadszedł czas na ściągnięcie spadochronu i zmianę widoku. Powinniśmy błyskawicznie patrzeć prosto przed siebie, a nie w dół. W ten sposób uda nam się wykonać właściwe lądowanie. Tu liczą się ułamki sekund. Manewr trzeba wykonać tak, by w jego trakcie wylądować na ziemi. Kiedy źle ocenimy wysokość, na której jesteśmy, ściągnięty, a następnie poluzowany spadochron zacznie opadać szybciej... Połamiemy sobie nogi... Prawidłowo wykonany manewr ściągnięcia czasy spadochronu widoczny jest na drugim screenie. Po kilku próbach wykonanie tego elementu nie będzie już sprawiało wam Widok po wyskoczeniu z samolotu. Widoczne jest już pierwsze światło, naprowadzające nas na miejsce lądowania.żadnych trudności...
Znajdujemy się na pokładzie samolotu C-17, wraz z grupą innych skoczków. Przed nami skok N/CE, czyli Night/Combat Equipment. Skaczemy w nocy, oprócz spadochronu mamy ze sobą także plecak i futerał z bronią, mamy za zadanie wylądować w strefie lądowania Fryar.
Widzimy już zarys koła, w którym musimy wylądować i kilka reflektorów, wskazujących nam strefę lądowania.Przed wyskoczeniem z samolotu instruktor przeprowadza nas przez procedurę przedskokową. Na burcie samolotu pali się czerwone światło. Kiedy ma zmienić się na zielone, instruktor ostrzega nas mówiąc „Stand by”, po czym po zmianie koloru krzyknie „GO!” a my musimy wyskoczyć z maszyny (jeśli tego nie zrobimy, zostaniemy z niej wyrzuceni automatycznie).
Widoczny jest już zielony dym, wskazujący miejsce lądowania. W tym przypadku musimy sterować w prawo i odrobinę do przodu, inaczej wylądujemy poza wyznaczoną strefą.Po znalezieniu się w powietrzu odczujemy za chwilę szarpnięcie (otworzył się nasz spadochron). Przed oczami przesuwają się chmury. Kiedy po chwili się rozwieją, w dole zobaczymy najpierw jedno, a potem kilka świateł, wskazujących miejsce lądowania. Tym razem musimy wylądować w kole, którego centrum oznaczone jest zielonym dymem. Nie obędzie się już bez Kiedy dym będzie wyglądał mniej więcej tak, jak na tym screenie, czas na obrót i zduszenie czaszy.(standardowe klawisze ruchu, czyli WASD, bądź te, które macie im przypisane). Z moich dotychczasowych skoków wynika, że na początku skoku trzeba sterować do przodu i w lewo, a potem wystarczy dokonać już jedynie drobnych korekt (najczęściej odrobinę w przód). Kiedy jesteście nad wyznaczonym kołem, czasu na prawidłowe lądowanie nie ma zbyt dużo. Konieczne jest jeszcze obrócenie się (myszką) o 90 stopni w stosunku do kierunku ruchu. Patrząc przed siebie, odrobinę w dół, powinniście już widzieć zielony dym. Kiedy będzie gęsty (jak na screenach obok), czas na ściągnięcie czaszy spadochronu. Wykonuje się to dokładnie tak samo, jak przy skoku z „Potężnej Ungawy”. Jeśli wszystko zostało wykonane prawidłowo, skok powinien zostać zaliczony.

Autor: Inkub

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%