C 17 Globemaster III

2009-08-15 15:25:19

Historia samolotu C-17 Globemaster III sięga 1979 roku, kiedy Departament C 17 Globemaster III startujący z lotniska.Obrony nakazał rozpoczęcie prac nad nowym samolotem transportowym nazwanym C-X. W roku 1981 okazało się, że założenia projektowe najlepiej spełnia projekt firmy Boeing, ostateczne zamówienie na 120 samolotów złożono w grudniu 1985 roku (ostatnie maszyny mają zostać dostarczone w 2004 roku). Konstrukcja Boeinga powstała dzięki doświadczeniom zdobytym podczas konstruowania samolotu YC-15 McDonnell Douglas, projektowanego w ramach programu AMST (Advanced Medium Short Takeoff and Landing Transport). Pierwsze Globemastery III zostały zbudowane w 1991 roku, do służby weszły w 1993, a pierwsza jednostka uzyskała gotowość operacyjną w 1995 roku. Poza USA wykorzystuje je lotnictwo brytyjskie (4 wypożyczone maszyny w 99 dywizjonie RAF).
C-17 Globemaster III to najnowszy i najbardziej wszechstronny samolot transportowy lotnictwa amerykańskiego. Wykorzystywany jest głównie do błyskawicznych, strategicznych przemieszczeń wojska i wyposażenia, może lądować zarówno w bazach stałych, jak na wysuniętych lotniskach polowych. Samolot wykorzystywany jest także w trakcie operacji powietrznodesantowych. Niezwykle cenną zaletą maszyny jest możliwość startu i lądowania na krótkich (ok. 1000 metrów) i wąskich (ok. 30 metrów) lotniskach, samolot może obracać się w miejscu, dzięki odwracaniu ciągu silników. Dzięki wysokiej mechanizacji płatowca, maszyna może podchodzić do lądowania prze ekstremalnie niskich prędkościach. Samolot wyposażony jest w system LAPES (low-altitude parachute extraction C 17 Globemaster III, screen z gry.system). Wysoce zautomatyzowany kokpit i zaawansowany system załadunku umożliwia skuteczną pracę załodze liczącej zaledwie trzy osoby. W jej skład wchodzi pilot, drugi pilot i specjalista zajmujący się ładunkiem.
Samolot poddawany jest stałym ulepszeniom, zwiększającym jego zdolności przetrwania i nawigacyjne, specyfikacja konstrukcji mówi o co najmniej 30000 godzin lotu, maszyna pozostanie więc jeszcze długo na wyposażeniu sił USA.

Producent: Boeing Company
Długość: 53 metry
Rozpiętość: 51,75 metra
Wysokość: 16,75 metra
Napęd: 4 silniki Pratt & Whitney F117 PW-100 o ciągu 40440 funtów każdy, z możliwością odwrócenia ciągu.
Pułap operacyjny: 13700 metrów
Zasięg: 2400 mil/nieograniczony dzięki możliwości tankowania w powietrzu
Załoga: 3 (2 pilotów i oficer ładunkowy).
Ładunek: 102 spadochroniarzy/152 żołnierzy, 90 rannych (36 siedzących i 54 na noszach), 77,5 tony innego ładunku (18 standardowych palet)
Maksymalna waga startowa: około 265 ton
Cena: około 240 mln USD
Wyposażenie obronne: AN/ALE-47 - wyrzutnie pułapek termicznych, AN/AAR-47 - system ostrzegania przed pociskami.

Opracował: Merkav

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%