Wywiad z [DEV]Abraxasem

2009-09-05 00:32:54

Alex Mayberry, czyli [DEV]Abraxas.Inkub: Jak będą wyglądały misje szkoleniowe w wersji 2.0? Wiemy, że jedna z nich to szkolenie teoretyczne w postaci wykładu, natomiast drugie to misja polowa. Co będzie głównym tematem wykładu, jakie będą zadania w misji polowej Evade and Escape?
[DEV]Abraxas: Pierwsza misja szkoleniowa będzie miała miejsce w Camp Mackall (odtworzonym według wyglądu prawdziwego miejsca). Najpierw gracze dowiedzą się, czym jest zespoł Sił Specjalnych, potem nauczą się funkcji i możliwości każdego członka zespołu. Później przejdą do sali wykładowej, w której wysłuchają wykładu na temat rozpoznawania pojazdów, samolotów i broni. Po jego zakończeniu będzie miał miejsce test, lepiej więc będzie zwracać uwagę na treść wykładu!
Screen z mapy Escape and Evade.Po zakończeniu szkolenia w Camp Mackall, gracz odleci na poligon, gdzie w nocy weźmie udział w misji Escape and Evade. Gracze będą musieli wykorzystać tam umiejętność cichego przemieszczania się. Teren jest urozmaicony, zadaniem gracza będzie uniknięcie czujek wroga i żołnierzy na wieżach strażniczych. Jeśli ktoś będzie zbyt głośny lub nie będzie trzymał się nisko ziemi, zostanie dostrzeżony i będzie musiał powtarzać zadanie. Nawet nie warto próbować biegać w czasie tego szkolenia, w takim przypadku schwytanie jest pewne.

Inkub: Czy możesz powiedzieć nam coś więcej na temat mapy sieciowej Special Forces Recon? Jakiego rodzaju jest to misja? Gdzie ma miejsce akcja? Jaki jest cel na tej mapie?
[DEV]Abraxas: To olbrzymia, nocna mapa pustynna. Zespół Sił Specjalnych wraz z członkami Sił Lokalnych, musi odnaleźć i zniszczyć samolot nieprzyjaciela na odległym pasie startowym. Teren patrolowany jest przez siły przeciwnika, konieczna więc będzie ostrożność. Nie brak będzie ani RPG, ani granatów świetlnych.

Inkub: Znany jest screen z mapy SF Recon, na którym widoczny żołnierz wygląda tak, jakby przecinał drut kolczasty. Czy to tylko nasza wyobraźnia, czy też żołnierze Sił Specjalnych będą wyposażeni w nożyce do cięcia drutu?
[DEV]Abraxas: Przykro mi, to tylko wyobraźnia. Ale to fajny pomysł.

Inkub: Pierwsze opublikowane screeny z map, jakie będą dostępne w dodatku o Siłach Specjalnych zrobiono na mapie Hospital Rescue. Map wygląda świetnie, widać na niej wielopiętrowe budynki, ma zdecydowany wygląd mapy miejskiej. Czy będziemy mogli wchodzić do wnętrz budynków, czy też walki toczyć się będą jedynie na ulicach?
[DEV]Abraxas: Tak, gracze będą mieli dostęp do kilku budynków, w tym do szpitala. Będzie też można wejść na dachy kilku budynków i korzystać z drabinek przeciwpożarowych.

Screen z mapy Hospital Rescue.Inkub: Jednym z dodatków do M4 będzie granatnik podlufowy M203. Na obecnych mapach liczba grenadierów była zawsze ograniczona do jednego lub dwóch na stronę. W jaki sposób ograniczona zostanie liczba grenadierów na mapach Sił Specjalnych? Czy będą oni mieć dostęp do niewielkiej liczby pocisków, czy też jednocześnie grać będzie mogło tylko kilku żołnierzy z tym dodatkiem?
[DEV]Abraxas: W przypadku dołączenia do broni tego dodatku, dostępna będzie ograniczona, niewielka liczba granatów.

Inkub: Jakiego rodzaju przewidywane są dodatki do broni przeciwnika? Czy każda modyfikacja M4 będzie miała swój odpowiednik po stronie wroga?
[DEV]Abraxas: Naszym ostatecznym celem jest wprowadzenie do gry odpowiednika każdego dodatku do M4. W tej chwili gotowe jest kilka takich urządzeń, kolejne pojawią się w następnych dodatkach.

Inkub: W jaki sposób odbywać się będzie przydział AT-4 lub RPG 7? Czy uzbrojeni w nie żołnierze będą nową klasą, jak grenadier?
[DEV]Abraxas: W tej wersji nie będzie jeszcze AT-4. RPG7 będą posługiwać się żołnierze Sił Lokalnych.

Inkub: AT4 to broń jednorazowa, natomiast RPG7 to broń mogąca strzelać wielokrotnie. Co więcej, wydaje się, że wraz z RPG7 otrzymamy 3 zapasowe pociski. Czy obie strony rozpoczną grę z AT4, które "magicznie" zamieni się w RPG7 z dodatkową amunicją po śmierci obsługującego go żołnierza?
[DEV]Abraxas: Jak już napisałem wyżej, w wersji 2.0 nie będzie AT4. Najprawdopodobniej wprowadzimy tę broń wraz z ukończeniem misji ze Strykerem.

Widok granatu oświetlającego, wystrzelonego z granatnika M203. Mapa SF Recon. Screen opublikowany przez witrynę klanu SAS.Inkub: AT4 ma tylko jeden rodzaj pocisku - przeciwpancerny - podczas gdy RPG7 dysponuje wieloma różnymi rodzajami, w tym przeciwpancernymi i odłamkowymi. Czy różne rodzaje amunicji będą dostępne w grze? A skoro mowa o zróżnicowaniu amunicji - kilka miesięcy temu wspomniałeś, że trwają prace nad różnymi rodzajami amunicji do granatnika M203, zwłaszcza nad granatami dymnymi. Czy prace te wciąż trwają?
[DEV]Abraxas: W tej chwili RPG7 będzie wyposażone w tylko jeden rodzaj amunicji. Jeśli chodzi o M203, w misji SF Recon dostępne będą granaty oświetlające. Nie zrobiliśmy jeszcze granatów dymnych do tej broni.

Inkub: Czy strzelba bojowa M870 pojawi się w grze? Jeśli tak, jakiego rodzaju amunicji będziemy używać?
[DEV]Abraxas: Nie teraz. Zaczęliśmy nad nią pracować, ale obecnie skupiamy się na innych sprawach. Być może wrócimy do niej w późniejszym czasie.

Inkub: Czy pojawią się mapy z większą liczbą elementów, w których można się kryć, w rodzaju krzaków, skał, wysokiej trawy?. Tak jak na mapie Mountain Ambush, tyle że z jeszcze liczniejszymi krzakami, co pozwoliłoby na skryte poruszanie się w pozycji leżącej?
[DEV]Abraxas: Dwie nowe mapy będą mapami CQB, kolejna mapa to bardzo duża mapa pustynna, dostępna  też będzie nocna wersja Pipeline dla Sił Specjalnych. Oczywiście, w nowych mapach CQB będzie mnóstwo kryjówek. Kiedy będziemy pracować nad kolejnymi mapami, postaramy się zapewnić większą różnorodność terenu.

Inkub: Czy możliwe jest dodanie do gry poruszających się liści, ruchu gałęzi drzew? Obecnie, gdy elementy te są całkowicie nieruchome, dostrzeżenie nawet niewielkiego ruchu przeciwnika jest bardzo proste, jeśli patrzy się w miejsca, w których przeciwnik zwykł się pojawiać...
[DEV]Abraxas: To doskonały pomysł, choć nie wiem, czy jest to możliwe. Przyjrzę się temu bliżej.

Inkub: Czy dodatkowe, nowe funkcje interfejsu pozwolą graczom na zmianę wielkości i koloru czcionki, wykorzystywanej w trakcie gry? Obecnie czytanie komunikatów w wyższej rozdzielczości jest bardzo trudne.
[DEV]Abraxas: Nie będzie tego w wersji 2.0, ale to opcja, którą chciałbym dodać w przyszłości.

Inkub: Znane są relacje żołnierzy US Army, mówiące o ładowaniu magazynków nabojami różnego typu, na przykład mieszaniu normalnych nabojów z nabojami smugowymi (co trzeci lub czwarty nabój). Dzięki temu dowódca może wskazywać szybko cel grenadierowi lub strzelcowi automatycznemu. Do gry zostaną dodane nowe opcje interfejsu, pozwalające modyfikować broń. Czy wobec tego dowódcy zespołów będą też mogli ładować w ten sposób magazynki?
[DEV]Abraxas: Obecnie nie planujemy takiej możliwości.

Wbrew temu, co twierdzi Abraxas, Stryker już jest w grze;). Screen z mapy, na której odbywa się czwarta część szkolenia medycznego. Inkub: Czy dodatek o Siłach Specjalnych będzie zawierał nieruchome pojazdy - Strykera i BTR 80 - czy też pojazdy pojawią się w jednym z kolejnych dodatków, zatytułowanym "Stryker Brigade"?
[DEV]Abraxas: W wersji 2.0 nie będzie Strykera. Pojawi się w późniejszym czasie.

Inkub: Jakie nowe opcje interfejsu zobaczymy w wersji 2.0. Czy możliwe będzie zmienianie wyglądu żołnierza? Czy będziemy mogli bezpośrednio w grze sprawdzać swoje statystyki, takie jak ogólny czas gry, punkty Honoru, fragrate?
[DEV]Abraxas: Interfejs poddany został kosmetycznym zmianom, nieco bardziej przejrzysta jest część szkoleniowa, a także misje na ekranie "Deployment". Dodaliśmy także ekran modyfikacji broni, a także wbudowaliśmy w grę klienta IRC. W kolejnych dodatkach pojawi się wiele elementów, które wspomniałeś w swoim pytaniu. Na zakończenie, pamiętajmy, że wersja 2.0 to jedynie wprowadzenie do Sił Specjalnych, każdy nowy dodatek będzie wprowadzał jakieś nowe elementy.

Inkub: Dziękuję za odpowiedzi.

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%