Wywiad z [DEV]Cyanem

2009-09-05 00:36:49

Wszystkich zdziwionych niektórymi pytaniami informuję, że zostały one wysłane do Cyana na początku 2004 roku. Odpowiedź otrzymałem 15 października 2004.

Inkub: Czy możesz podać nam szczegółowy opis map, jakie znajdą się w kolejnej wersji gry?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: Ponieważ  wersja Downrange już się ukazała i wszyscy mieli okazję zagrać na mapach SF Village i SF Arctic, skupię się na opisie map SF Oasis i SF Taiga. Na mapie SF Oasis siły przeciwnika utworzyły placówkę, z której wyruszają patrole i oddziały atakujące sprzymierzone z nami oddziały lokalne. Konieczne jest wysłanie oddziału zwiadowczego, który odnajdzie bazę wroga, mieszczącą się na głębokiej pustyni. Oddział wydzielony Sił Specjalnych Alfa (Special Forces operational detachment alpha (ODA)), wspierany przez Siły Miejscowe, musi następnie wycofać się z miejsca zwiadu, by przekazać zgromadzone informacje dowództwu. Na mapie SF Taiga przeciwnikowi udało się kupić niewielką liczbę pocisków przeciwpancernych SAGGER, które mają zostać przekazane powstańcom. Pociski ukryte są w obozie cywilów, na poboczu górskiej drogi. Dzięki pociskom powstańcy będą mogli atakować konwoje cywilne i rządowe ze znacznej odległości. Oddział wydzielony Sił Specjalnych wraz z Siłami Miejscowymi ma za zadanie odnaleźć i zniszczyć pociski, co zakłóci działania wroga na tym terenie..

Inkub: Jak zmieni się gra po wprowadzeniu do niej efektów fizycznych systemu Karma? Czy Karma będzie działać jedynie na ciała, czy też jej działaniu zostaną poddane wszystkie obiekty w grze?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: Karma została wprowadzona do gry w wersji Downrange, sądząc z reakcji graczy była to dobra, udana zmiana. Wydaje się, że w żaden sposób nie wpływa na zwolnienie gry ani na liczbę wyświetlanych klatek. Dociera do nas wiele sygnałów, w których gracze chwalą nas za sposób implementacji tego nowego elementu gry. W tej chwili nie mamy planów dodania Karmy do wszystkich elementów gry, jest jednak możliwe, że jej działaniem zostaną objęte nie tylko ciała, lecz także niektóre przedmioty.

bdmbdmInkub: Jakie nowe rodzaje broni pojawią się w kolejnej wersji?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: Ponieważ wersja Downrange jest już dostępna, opowiem o broni, jaka będzie dostępna w ramach Q-Course.  W trakcie tegorocznych targów E3 (Electronic Entertainment Expo), jakie odbyły się w maju tego roku, pokazaliśmy minę przeciwpiechotną PDM (Pursuit Deterrent Munitions), ładunki do wyważania drzwi „Door Breacher” i pociski BDM (Bunker Defeating Munition). Mina PDM to granat odłamkowy, który można upuścić na ziemię. Wysuwają się z niego druty-potykacze, ich potrącenie powoduje wybuch granatu. Po trąceniu potykacza PDM wyskakuje na mniej więcej półtora metra w górę i wybucha. Wybuch można także spowodować innym granatem, kulami, granatnikiem m203 i rakietami. Ładunek do wyważania drzwi to zapalniki, taśma przylepna i ładunek wybuchowy (znajdujący się w rurce). Ładunek przyklejany jest taśmą do drzwi, wybucha automatycznie po 3 sekundach. Po zewnętrznej stronie drzwi promień rażenia ładunku jest bardzo mały, natomiast po wewnętrznej stronie ładunek razi w szerokim promieniu, znanym jako „obszar śmierci”. BDM to bardzo duży pocisk w rodzaju AT4 / RPG, zadaje mniej więcej dwa razy większe obrażenia niż te rakiety. Nie będzie można wykorzystać go przeciwko graczom, jego jedynym celem będą mogły być budynki lub ściany, które można będzie niszczyć. Rakietą wystrzeloną z tej broni można będzie zburzyć ścianę lub budynek, by uzyskać wejście do niedostępnych wcześniej obszarów na mapie lub by otworzyć sobie alternatywną drogę wejścia. Wprowadzenie tej broni zmieni sposób rozgrywki na niektórych mapach, nie będzie jej jednak można wykorzystać do zabijania.

Inkub: PC Gamer w jednym ze swoich artykułów napisał, że w grze pojawią się pojazdy kierowane przez graczy. Czy mógłbyś powiedzieć nam coś więcej na ten temat?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: W jednej z kolejnych wersji, nazwanej Overmatch, Stryker będzie odgrywał znacznie większą rolę, wersję tę prezentowaliśmy na tegorocznych, majowych targach E3. Wciąż jeszcze określamy zasady, na jakich ruchome, kierowane przez graczy pojazdy zostaną wprowadzone do gry.

Inkub: Co dzieje się z wprowadzaną do gry Sztuczną Inteligencją, o czym słyszeliśmy już od jakiegoś czasu? Kiedy możemy spodziewać się misji rozgrywanych w systemie gracze przeciwko botom?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: W wersji gry oznaczonej nazwą Overmatch znajdzie się zaawansowana wersja, najprawdopodobniej będzie się z niej korzystać w trybie „co-operative”, czyli gracze przeciwko botom sterowanym przez serwer.  Napisanie dobrej SI wymaga wiele czasu i wysiłku. Wprowadzenie jej do gry, usunięcie wszystkich błędów, zaimplementowanie realistycznych zachowań, wszystko to wymaga czasu i wysiłku. SI może też zostać wprowadzona do gry na kilku poziomach, na części z map będzie jedynie szczątkowa, na innych – być może – będzie bardzo zaawansowana. Wszystko zależy od tego, co będzie najlepiej się sprawdzać w przypadku konkretnej mapy.

OasisInkub: Travis, nad jakimi mapami teraz pracujesz?
Travis Wiglesworth a.k.a. [Dev]Cyan: Pracuję nad mapą CQB (Close Quarter Battle), osadzoną w mieście. Robię ją w wolnych chwilach, pracowałem nad nią w wolnych chwilach, większość czasu poświecając na mapy, jakie ukazały się w ciągu ostatnich miesięcy. Mapa o której mówię dopiero została skierowana do publikacji w kolejnym dodatku do gry, SF Q-Course, dzięki czemu teraz pomagają mi graficy i inni członkowie zespołu. Mapa przedstawia zagraniczne miasto, środek dzielnicy przemysłowej. Drużyna nacierająca rozpoczyna grę na ulicy i w alejkach otaczających budynek, będący celem szturmu. Drużyna broniąca rozpoczyna grę w środku budynku, jej zadaniem jest ochrona celów położonych na niższych piętrach budowli. Akcja toczy się w nocy, wykorzystywane są noktowizory. Nie ustalono jeszcze, czy mapa będzie przeznaczona dla Sił Specjalnych i Miejscowych, wyłącznie Sił Specjalnych, czy też Rangerów. Na mapie znajdą coś dla siebie miłośnicy snajperstwa, walki toczonej na bardzo bliskich odległościach w pomieszczeniach i walki dystansowej rozgrywanej na zewnątrz budynku. Zespół betatesterów bardzo lubi tę mapę i docierają do mnie sygnały, że spodoba się ona także reszcie graczy.

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%