Wywiad z DEV Pye

2009-08-10 20:04:23

Wywiad został przedrukowany i przetłumaczony za zgodą serwisu AAO30.com

AAO30.com - Czy AA3 będzie się składać, podobnie jak oryginał, z dwóch elementów - trybu FPS i kariery?
[Dev]Pye - Trwałe elementy AA2 będą odgrywać większą rolę w AA3. Jeśli chodzi o proces rozbudowywania postaci stworzyliśmy system odblokowywania i rozwoju, który pozwala na inwestowanie punktów awansu zdobywanych równolegle z innymi punktami w dalszy rozwój kariery oraz udostępnia nowy sprzęt przy każdym kroku. Początkowo osiągnięcia będą dotyczyć ról klasy 11B Infantry - analogicznie do aktualnych ról w drużynie ogniowej, takich jak strzelec, strzelec automatyczny, grenadier i SDM (strzelec wyborowy oddziału - technicznie nie snajper - ten będzie dostępny później). Będziemy mogli ujawnić więcej szczegółów na przestrzeni kolejnych miesięcy.


AAO30.com - Czy nowa gra będzie bardziej dynamiczna jak CoD4 lub Battlefield, czy zachowa wolniejszy, prawdziwie taktyczny model rozgrywki, lubiany przez wielu fanów AA.
[Dev]Pye - Nie próbujemy rywalizować z CoD4 lub serią Battlefield. Styl tych gier nie jest zgodny z przekazem Armi. Dlatego dalej będziemy podążać drogą wyznaczoną w przeszłości - tworzyć taktyczną strzelankę dla bystrego człowieka. Pomimo tego gra będzie odbierana przez cały rynek, więc pracowaliśmy zgodnie z filozofią projektowania: łatwo dostępna rozgrywka, z głębia odpowiadającą zaawansowanym graczom.


AAO30.com - Do jakiego rodzaju "zniszczalności" środowiska będziemy mieli dostęp, jeżeli w ogóle i czy napotkamy przypadki kuloodpornych kartonów zauważalne w obecnej wersji?
[Dev]Pye - Zniszczalny teren podobny to tego w grach typu Bad Company nie jest zawarty w naszym harmonogramie, nie jest to jednak nieistotna funkcja. W harmonogramie zawarta jest jednak penetracja kul i rykoszetowanie.


AAO30.com - Czy będzie SI i jeżeli tak, to czy będzie ona zbliżona do obecnej SI?
[Dev]Pye - Sztuczna inteligencja jest częścią wieloletniej mapy drogowej. Nie będzie ona dostępna w momencie wydania, jednak ostatecznie zostanie wprowadzona. Możemy to przedstawić etapami: początkowo będzie ona odpowiadać za SI cywilów, w drugim etapie za SI przeciwników w trybie co-op i ostatecznie za SI pojazdów w trybie pojazdu.


AAO30.com - Będzie tort na koniec?
[Dev]Pye - Nie, tort to kłamstwo. Za to będzie placek i poncz.


AAO30.com - Wymagania systemowe nie zostały jeszcze udostępnione, ludzie zastanawiają się ile będą musieli jeszcze dodać do komputera, aby zagrać. UT3 zostało wykorzystane jako punkt odniesienia. Czy uważasz, że to słuszny strzał w tej chwili?
[Dev]Pye - UT3 to sensowny punkt startu. Będę w stanie udzielić dokładniejszej odpowiedzi po dłuższym etapie Beta testów, w których ustalimy realistyczne minimalne wymagania. Poniżej znajdziecie nasze oszacowanie minimalnych i rekomendowanych wymagań. Przypominam, że są to tylko dane szacunkowe, będziemy w stanie odpowiedzieć dokładniej po dłuższym okresie testów i próbach optymalizacji.
System operacyjny
• Microsoft Windows XP (z dodatkiem Service Pack 2)
• Microsoft Windows Vista
Procesor
• 3.0+ GHz jednordzeniowy (minimum)
• 2.4+ GHz dwu/czterordzeniowy (rekomendowane)
Pamięć
• 1GB RAM (minimum)
• 2GB RAM (rekomendowane)
Karta graficzna
• zgodna z Direct X 9.0c i SM 3.0, 256MB RAM (NVIDIA 6600 lub wyżej/ATI X1300 lub wyżej) (minimum)
• zgodna z Direct X 9.0c i SM 3.0, 512MB RAM (NVIDIA 7950 lub wyżej/ATI X1950 lub wyżej) (rekomendowane)
Karta dźwiękowa
• zgodna z Direct X 9.0c (minimum)
• zgodna z Creative EAX 4.0 (Audigy 2, X-Fi series) (rekomendowane)
Dysk twardy
• 5GB wolnego miejsca
Sieć
• szerokopasmowe łącze internetowe
DVD
• 4x DVD-ROM (wyłącznie kopie na dyskach optycznych)


AAO30.com - Jakiego rodzaju efektów wizualnych możemy się spodziewać? Przykładowo, czy zauważymy efekt wstrząsu obrazu przy eksplozji podobnie jak w starszych wersjach, lub rozmazywania jak w CoD4?

[Dev]Pye - Specjalne efekty wizualne i dźwiękowe uruchamiane wraz z różnymi poziomami obrażeń, np. spowolnienie i stłumienie dźwięku. Granaty zostaną wyposażone w nowy emiter i tworzyć będą ślady uszkodzeń podczas eksplozji, co umożliwi zaobserwowanie efektów działania odłamków wokół wybuchu. Dodany zostanie do nich także efekt nadciśnienia w wypadku eksplozji w zamkniętych pomieszczeniach.


AAO30.com - Jakieś plany odnośnie programu do VoIP w nowej grze?
[Dev]Pye - Tak. Teamspeak 3 już działa w AA3.


AAO30.com - Tym razem bardziej komentarz niż pytanie. Wielu ludzi niepokoi się ghostowaniem po zabiciu gracza. Co myślicie o wprowadzeniu pokera pomiędzy rundami, zdobyte punkty będą służyć do obstawiania?
[Dev]Pye - Zabawne. Mięliśmy zamiar stworzenia mini-gry odnośnie U.S. Army, która zajęłaby czas graczy w trybie spektatora, jednak gdy zaczęliśmy rozważać możliwą liczbę pytań, która byłaby niezbędna do uniknięcia powtarzalności, uznaliśmy że wiązałoby się to ze zbyt dużą ilością pracy.
Jeśli chodzi o ghostowanie to jedyną możliwością jego wyeliminowania jest usunięcie trybu spektatora. Spójrzmy na to realistycznie - biorąc pod uwagę ilość czasu, który gracze spędzają w kanale dla zabitych całkowite usunięcie spektatora nie jest zbyt pozytywną opcją. Uznaliśmy to za lekarstwo, które jest prawdopodobnie gorsze niż choroba.


AAO30.com - Na koniec chcielibyśmy podziękować za wielki wgląd w nadchodzącą wersje. Wspaniale, że znalazłeś dla nas czas w swoim napiętym harmonogramie. Wszyscy tak bardzo pragniemy zobaczyć więcej fragmentów gry wkrótce.

tłumaczenie Chomiq

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%