Wywiad z Edwardem DeGorterem

2009-09-05 00:38:03
Red+Cell: Czym jest AACM?

Ed: AACM (America’s Army Community Manager – ang. Menadżer Społeczności America’s Army) działa jako łącznik pomiędzy AGP (Army Game Project – Projekt Gry Armii), a jego wirtualną społecznością.

AACM to oficerowie łącznikowi, stojący na wirtualnym skrzyżowaniu informacji pomiędzy AGP i społecznością gry. Skupiamy się głownie na utrzymywaniu składnicy informacji, na których bazują zarówno źródła oficjalne, jak i społeczność fanów gry.

Red+Cell: Czym zajmuję się AACM?

Ed: Zaopatrujemy społeczność w informacje, pochodzące od Dev-team’u, jak i innych źródeł, odnoszące się do przyszłych wydań gry oraz innych związanych z nią spraw. Kierujemy także takimi elementami jak forum, kanały IRC oraz strony dedykowane społeczności i turniejom. Zbieramy, przetwarzamy i prezentujemy informacje, które następnie są wykorzystywane w procesie rozwoju przez AGP. Często jesteśmy proszeni przez różne grupy AGP o pomoc w różnego rodzaju wyspecjalizowanych projektach.

Red+Cell: Czym nie zajmuje się AACM?

Ed: Zazwyczaj nie jesteśmy oficjalnie zaangażowani w jakąkolwiek sytuację bezpośrednio nie powiązaną z grą America’s Army lub częścią jej wirtualnej społeczności. Jesteśmy tutaj aby pomagać społeczności AA w każdy możliwy sposób oraz aby zapewnić bezproblemowy przebieg wydarzeń.

Red+Cell: Od jak dawna społeczność posiada AACM’ów?

Ed: Pierwotnie AACM’owie byli nazywani Ewangelistami Społeczności. Pierwsi trzej „ewangeliści” pojawili się w momencie pierwszego wydania America’s Army – 4 lipca 2002 roku. W styczniu 2004 roku tytuł ten został zastąpiony przez Menadżera Społeczności America’s Army.

Red+Cell: Jak brzmi najlepsze z zadanych Ci do tej pory pytań?

Ed: Tak naprawdę to nie ma tego jednego najlepszego pytania, jednak pytania zawierające rozwiązania lub propozycje ulepszeń są bardzo pomocne. Pytania odnoszące się do szczegółów dokumentacji, które mogły zostać przeoczone, są także doceniane. Zasadniczo każde z pytań, które zwraca naszą uwagę na nową informacje, jest dla nas pożyteczne. Umożliwia nam to aktualizacje naszych danych, co z kolei skutkuje w zapewnieniu dokładniejszych informacji dla wirtualnej społeczności gry.

Red+Cell: Jak brzmi najgorsze z zadanych Ci do tej pory pytań?

Ed: Znowu trudno jest wybrać to jedno. Czasami użytkownicy denerwują się z powodu czegoś, co według nich ma związek z grą, a tak naprawdę nie ma. Mogą cierpieć na problemy sprzętowe lub łącznościowe, ale jedyne co wiedzą to to, że ich gra nie działa tak dobrze, jak oni sobie tego życzą.

Takie typy problemów są trudne do rozwiązania, jednak nasz pierwszorzędny dział wsparcia zwykle jest w stanie przeprowadzić użytkownika poprzez kolejne etapy diagnostyczne, ostatecznie znajdując satysfakcjonujące go rozwiązanie.

Red+Cell: Dlaczego podjąłeś się zadania AACM’a?

Ed: Byłem zaangażowany w gaming online od pierwszej połowy lat osiemdziesiątych i zawsze pragnąłem pomóc w tworzeniu i zarządzaniu ogromnie udanym projektem. America’s Army dało mi taką szansę. Niesamowite, jak wiele się dzieje za kulisami projektu o tak dużej skali.

Red+Cell: Jak społeczność może pomóc AACM’om w ulepszeniu ich pomocy dla nas?

Ed: W sytuacji problemów dotyczących wsparcia powinniście dostarczać jak najwięcej możliwych szczegółów dotyczących systemów, połączenia internetowego, routera, firewalla, wersji przeglądarki itp. Im dokładniejsze są informacje dostarczane przez użytkowników, tym prędzej możemy znaleźć rozwiązanie ich problemów.

Pamiętajcie, że gracze mogą otrzymać wsparcie na trzy różne sposoby. Pierwszy – drogą mailową poprzez bezpośredni kontakt ([email protected]), drugi – poprzez kanał #aa-support w naszej sieci AAIRC, oraz trzeci – poprzez zamieszczenie informacji na naszym forum wsparcia (http://forum.americasarmy.com).

Kontakt poprzez forum jest bardzo prosty. Stosujcie „Złotą Zasadę”. Traktujcie innych, tak jak wy byście chcieli być traktowani. Starajcie się także zamieszczać swoje komentarze w odpowiednich działach. Jeżeli użytkownik ma problemy ze wsparciem, wtedy powinien pisać w jednym z tematów wsparcia. Forum jest bogate w informacje, jest to także centrum wszystkich spraw związanych z America’s Army. Nasz zespół moderatorów świetnie utrzymuje wszystko w porządku, jednak przy ilości ponad dwóch tysięcy postów dziennie sprawy mogą czasami wymsknąć się spod kontroli.

W sieci IRC, a w szczególności kanałach dedykowanych wsparciu, jak i nowym użytkownikom, staraj się oferować swoją pomoc innym. Jeżeli widzisz nowego gracza zakłopotanego przez pewien element gry, staraj się naprowadzić go na właściwy tor. Jeżeli ktoś ma problem, który kiedyś przytrafił się tobie, daj mu parę wskazówek pomocnych w rozwiązaniu tego problemu.

Poprzez takie ciągłe działanie, będziesz pomagał całemu społeczeństwu America’s Army, a może kiedyś będzie ci dana szansa stania się częścią oficjalnego zespołu wsparcia AAIRC.

America’s Army posiada jedną z najsilniejszych obecnie wirtualnych społeczności, jednak jest to możliwe wyłącznie dzięki oddanemu zespołowi ochotników oraz tysiącom użytkowników dzielących się swoją wiedzą.

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%