Wywiad z Robertem Brownem

2009-09-05 00:40:31

AA.PL: Witaj Rob - czy mógłbyś się przedstawić naszym czytelnikom oraz opisać czym zajmujesz się w firmie Pragmatic ??
Robert Brown: Jestem wiceprezesem działu prawnego i biznesowego Pragmatic Solutions, Inc. Moim głównym zadaniem w firmie jest zajmowanie się rozwojem biznesowym i planowaniem strategicznym.


AA.PL: Firma Pragmatic znana jest głównie społeczności AAO ze sprzedaży licencji na serwery honor wiemy jednak ze nie jest to jedyna Wasza rola we współpracy z armią, czy mógłbyś nam coś powiedzieć więcej na temat Waszych zadań w projekcie AAO ??
R.B: Pragmatic Solutions, Inc. skupia się głównie na rozgrywce wspieranej przez bazy danych i infrastrukturze ulepszającej to środowisko. Poczynając od systemu MBS, a skończywszy na sieci cyfrowej dystrybucji, nasze oprogramowanie umożliwia rozgrywkę połączoną z jednoczesnym tworzeniem cyfrowego zapisu wirtualnego środowiska gry, który umożliwia lepsze zrozumienie społeczności graczy.
Pragmatic Solutions, Inc. jest partnerem projektu America's Army już od dwóch lat. W początkowym okresie byliśmy skupieni głównie na tworzeniu systemu autentykacji, jednak wraz z kolejnymi wersjami coraz to więcej z naszych projektów było dołączanych do gry (nasz system DCDS został wprowadzony w najnowszej wersji gry).


AA.PL: Waszym ostatnim projektem jest AA-MBS czyli system statystyk serwerów gry - czy AAMBS możemy nazwać oficjalnym systemem statystyk gry który twórcy gry wielokrotnie zapowiadali wprowadzić ??
R.B: Pragmatic Solutions, Inc. skupia się głownie na rozgrywce wspieranej przez bazy danych i infrastrukturze ulepszającej to środowisko. Pragnęliśmy dać graczom silne narzędzie umożliwiające ukazanie, jakiego typu informacje mogą być generowane w oparciu o rozgrywkę wspieraną przez bazy danych. Poprzez takie działanie, byli byśmy w stanie rozwinąć taki typ społeczeństwa i więzi, który według nas była by następnym krokiem na drodze ku ewolucji projektu America's Army.
Jako firma opierająca się na gromadzonych przez nas danych uważamy, że głównym zadaniem naszej technologii jest opowiadanie "historii". Historii o użytkowniku, rozgrywce, serwerze itp. Właśnie dlatego jesteśmy niesamowicie podekscytowani naszą strona AA-MBS (www.aa-mbs.com), która umożliwia nam przetworzenie gromadzonych przez nas danych mających na celu opowiedzenie naszej własnej historii i jednocześnie udostępnia użytkownikom narzędzia pozwalające na wykorzystanie tych danych potrzebnych do stworzenia ich własnych „historii". Gracze mogą wybierać swoje ulubione serwery, zapisywać listę znajomych, przeglądać listę w poszukiwaniu najniższych pingów. Wszystkie te informacje umożliwiają użytkownikom przeżycie indywidualnych doświadczeń wynikających z rozgrywki, które nie tylko poprawiają wrażenia z gry, ale także utrzymują je na wysokim poziomie. AA-MBS jest pierwszą z serii kilku inicjatyw stworzonych w oparciu o dane przez nas zbierane i może być uważana za nowy system statystyk.

AA.PL: AA-MBS oferuje wiele ciekawych i unikalnych funkcji, dzięki bezpośredniemu dostępowi do bazy danych użytkowników, również po wyjściu 2.7 pojawiły się bardzo ciekawe funkcje jak KDR oraz ACC - czy mógłbyś zdradzić nam jakie kolejne funkcje zostaną dodane do AA-MBS oraz czy przeglądarka podąży drogą popularnego trackera a mianowicie będzie zliczać wszystkie sesje danego gracza oraz je gromadzić w postaci statystyk ??
R.B: Mamy wiele pomysłów zasugerowanych przez Armię, społeczność graczy, a także tych wynikających z naszych własnych badań i doświadczeń, jednak zostaną one ujawnione dopiero w momencie ich ukończenia. AA-MBS umożliwia wyświetlanie stanu rozgrywki w czasie zbliżonym do rzeczywistego, oferując jednocześnie rozległe opcje wyszukiwania, umożliwiające wyświetlenie listy serwerów gry, map, graczy oraz wszystkich atrybutów z nimi powiązanych. W praktyce oznacza to każdy skrawek informacji dotyczący serwera i graczy na nim przebywających. Jednocześnie istnieje możliwość użycia formularza szybkiego wyszukiwania w oparciu o nazwę serwera, jego adres IP lub nick gracza - opcję tą można znaleźć w panelu nawigacyjnym naszej strony.
W ciągu nadchodzących miesięcy przedstawimy nowy poziom statystyk, jak również więcej powiązań z rozgrywką. Zauważalne będzie także parę akcji promocyjnych powiązanych z naszymi partnerami biznesowymi, które są obecnie omawiane i według nas przyczynią się korzystnie dla ogółu społeczności gry.


AA.PL: W wersji 2.7 pojawił się również system DCDS czyli dostarczania plików gry bezpośrednio poprzez download - z tego co wiem jest to również dzieło firmy Pragmatic Solutions, Inc.- czy mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy na temat przyszłego zastosowania tego systemu w grze ??
R.B: Nasz system DCDS (ang. Dynamic Content Delivery System - System Dynamicznego Dostarczania Treści) daje wydawcy możliwość modyfikowania swojego produktu. Może to być przeprowadzone na każdym stopniu, począwszy od modyfikacji takich elementów jak mapy lub indywidualne fragmenty gry, a skończywszy na dostarczaniu wbudowanych w grę reklam. Reklamy te nie będą kluczową częścią projektu America's Army, jednak zostaną przedstawione w innych tytułach wydanych w niedalekiej przyszłości. Główną rolą naszego systemu w projekcie America's Army jest umożliwienie pobierania nowych misji w momencie ich wydania, a także przeprowadzanie bieżących aktualizacji zawartości gry. Armia jest niesamowicie podekscytowana systemem DCDS i możliwościami wynikającymi z jego wykorzystania w przyszłych wersjach gry.


AA.PL: Dziękuje za przeprowadzony wywiad oraz przesyłam pozdrowienia od graczy z Polski do słonecznej Kalifornii oraz wszystkich pracowników Pragmatic.

tłumaczenie wywiadu Chomiq
wywiad przeprowadził Gargamel

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%