Wywiad z Tonym Rayem

2009-09-05 00:39:18

Red+Cell: Czym jest Evenbalance?

Tony: Even Balance stoi na czele wysiłku skupiającego się na walce z cheaterami w dziedzinie sieciowej rozgrywki multiplayer. PunkBuster nasz sztandarowy produkt, dołączył do antycheaterskiego ruchu w dziedzinie rozgrywki sieciowej parę lat temu, będąc jednocześnie pierwszym systemem, który wykazał się efektywnością w walce z cheaterami w grach online.

 

Red+Cell: Jak zaczynał Even Balance?

Tony: Even Balance powstał parę lat temu jako darmowy i niezależny dowód koncepcji antycheaterskiej dla modyfikacji stworzonych w oparciu o grę Half-Life. W chwili, gdy nasz system udowodnił swoją efektywność, rozpoczęliśmy kontraktowanie wśród twórców i dystrybutorów gier multiplayer w celu bezpośredniej integracji naszych produktów i usług. Jednocześnie pozostaliśmy zobowiązani do utrzymania naszego produktu darmowym i opcjonalnym dla graczy i administratorów.

 

Red+Cell: Czym jest PunkBuster?

Tony: Program jak i usługi antycheaterskie PunkBuster™ zwalczają cheatowanie sieciowe wśród jednych z najpopularniejszych obecnie gier online. Oferujemy ochronę w świecie, w którym nieuczciwi gracze (nazywamy ich śmieciami – ang. punks) hackują i bezprawnie exploitują dla własnej korzyści kosztem tych uczciwych graczy, którzy oczekują i zasługują na zabawę.

 

Red+Cell: Dlaczego PunkBuster? Co zmotywowało ten projekt?

Tony: Gry były niszczone przez wciąż rosnące tempo cheatowania, a twórcy gier wydawali się bezsilni w próbach stawienia czoła temu problemowi (w niektórych przypadkach nawet nie chcieli). Rywalizacja w rozgrywkach online była pełna oskarżeń o cheatowanie i hackowanie. Wierzyliśmy, że możemy pozytywnie wpłynąć na cały rynek.


Red+Cell: Czy możesz powiedzieć nam trochę więcej o tym, co robi program PunkBuster?

Tony: PunkBuster jest wirtualnym arbitrem. Monitoruje on komputer każdego gracza w czasie podłączenia do serwera gry, Skanuje pamięć i uruchomione procesy w poszukiwaniu cheatów i hacków w sposób podobny do tego, w użytego w systemie antywirusowym. Usuwa gracza z gry w chwili, gdy na jego komputerze znajdzie coś czego nie lubi.


Red+Cell: Czym jest GUID?

Tony: W ogólnym rozumieniu GUID jest akronimem określenia globalnego unikalnego identyfikatora. W PunkBusterze GUID jest używaniu w celu identyfikacji graczy przy użyciu czegoś solidniejszego niż sam nick w grze lub adres IP. Twój GUID jest powiązany z kluczem produktu, który został użyty podczas instalacji gry na twoim komputerze. W momencie, gdy administrator serwera kopnie lub zbanuje gracza ze swojego serwera, PunkBuster wykorzystuje GUID w celu wymuszenia kicka/bana. Jest to łatwiejszy sposób na identyfikacje indywidualnych gracz niż sprawdzanie ich adresów IP lub nicków, ponieważ jest on oparty na indywidualnej instalacji gry. W trosce o prywatność danych PunkBuster wykorzystuje 128bitowe jednostronne hashowanie przy generowaniu GUID’a na podstawie kluczu produktu, więc nikt nie będzie w stanie domyśleć się lub wyliczyć twój klucz produktu poprzez znajomość GUID’a.


Red+Cell: Jak mogę znaleźć swój GUID?

Tony: Uruchom grę America’s Army i wejdź na któryś z serwerów. Upewnij się, że PunkBuster odpowiednio uwierzytelni twoje konto. Uaktywnij konsolę gry (domyślnie klawisz „tylda”). Wpisz następującą komendę w konsoli: pb_myguid. Teraz wpisz „shot” i wciśnij enter, zapisze to zrzut ekranu z twoim GUID’em w folderze Screenshots znajdującym się w katalogu gry. Możesz także spisać swój GUID z ekranu, pamiętając o ponownym wpisywaniu komendy w przypadku, gdy GUID zniknie z pola konsoli. Pamiętaj o przepisaniu wszystkich 32 cyfr, nigdy nie jest on krótszy lub dłuższy.


Red+Cell: Jak wiele gier chroni Even Balance?

Tony: Lista gier jest często uaktualniana i jest dostępna na naszej stronie evenbalance.com. Obecnie obsługiwane są takie gry jak: America's Army, Battlefield 1942, Battlefield 2, Battlefield 2142, Battlefield Vietnam, Call of Duty, Call of Duty 2, DOOM 3, Enemy Territory, Inc., Far Cry, F.E.A.R., Prey, Quake III Arena, Quake 4, Rainbow Six 3: Raven Shield, Rainbow Six 4: Lockdown, Return to Castle Wolfenstein, Soldier of Fortune II, oraz War Rock.


Red+Cell: Jest to zakres ochrony dla Even Balance, czy będziecie kontynuować rozgałęzianie na inne platformy rozgrywki?

Tony: Cały czas poszerzamy swoje horyzonty.


Red+Cell: Jak wiele czasu zajęło uruchomienie projektu o tak dużej skali?

Tony: Przejście od koncepcji do pierwszej wersji beta zajęło około 4 tygodni. Projekt zaczynał bardzo skromnie, w pierwszych tygodniach beta testów posiadaliśmy tylko dziesięć publicznych serwerów obsługujących PunkBustera. Rzeczy nabrały tempa po złapaniu kilku cheaterów podczas ważnego meczu Counterstrike’a i od tej pory nasza baza użytkowników bezustannie się rozrasta. Na szczęście PunkBuster został opracowany jako elastyczny system, rozszerzający się wraz z tempem wzrostu liczby użytkowników jak i serwerów z włączoną obsługą PB.


Red+Cell: Jakie korzyści dla administratorów przynosi używanie PunkBuster’a na serwerach gry?

Tony: Największym zyskiem jest oszczędzenie czasu spędzonego na bezustannym monitorowaniu serwera w poszukiwaniu cheaterów. Posiadamy wbudowane narzędzia, które ułatwiają pracę administratorów serwerów (WebTool, PB Power, liczne komendy i ustawienia). Są one dogłębnie udokumentowane w manualach dostępnych pod adresami podanymi pod koniec tego dokumentu.


Red+Cell: Dlaczego nigdy nie otrzymałem odpowiedzi na emaile wysłane do Even Balance?

Tony: Nasi pracowni wsparcia starają się odpowiedzieć na każdy pojedynczy email (dostajemy ich setki dziennie), przeważnie w dzień jego odebrania. Jeżeli wysłałeś nam email i nie otrzymałeś odpowiedzi, to przeważnie jest to problem DNS’u, który uniemożliwia naszym serwerom pocztowym „znalezienie” innych serwerów poczty. Nie jest to nasza wina (nigdy nie rozsyłaliśmy spamu ani nie pozwalaliśmy działać naszym serwerom pocztowym na zasadzie otwartego przekazu). W celu uzyskania najszybszej i najłatwiejszej odpowiedzi polecamy użycie naszej strony systemu wsparcia.


Red+Cell: Jakie są przyszłe plany Even Balance dla America’s Army i innych gier online?

Tony: Opracowujemy parę nowych cech, jednak żadne z nich nie są tak blisko ukończenia, żebym mógł je skomentować. Codziennie przeszukujemy tysiące serwerów gier z uruchomionym PunkBusterem w celu uaktualnienia naszych baz danych o nowe cheaty i hacki. Bezustannie szukamy nowych sposobów udoskonalenia metod detekcji, aby móc zwalczać zaawansowane cheaty/hacki tuż po ich wydaniu.

Odpowiedzi na inne pytania możecie znaleźć pod tymi adresami:

Punkbuster dla Graczy
PunkBuster for Administratorów
Lista Często Zadawnych Pytań

Partnerzy

Shooters.pl

Americas Army

Ankieta

Czy podoba Ci się AA: Proving Grounds ?

  • Super zamierzam grać ile wlezie

    0%

  • Gra nie jest idealna ale zamierzam dać jej szansę

    0%

  • Nie podoba mi się wcale i nie zamierzam grać w AA4

    0%